Колір фарби не такий, як у магазині: чому?
Бувало таке: ретельно вибираєте відтінок фарби, а після нанесення виявляється, що колір зовсім не такий, як вам хотілося б? Якщо тон насичений, невідповідність може бути не такою помітною, а ось під час роботи зі світлими відтінками розчарування може бути досить сильним.
Спробуємо розібратися, чому так відбувається і як уникнути помилки.
Освітленість
На сприйняття кольору впливає безліч факторів, і освітленість — один із головних.
У маленькому приміщенні зі слабкою інсоляцією колір фарби, нанесеної на стіни, може сильно відрізнятися від бажаного відтінку. Для таких приміщень радимо обирати теплі тони, щоб не зробити приміщення ще більш "холодним" і непривітним.
Величезну роль відіграє і підбір штучних джерел світла, місце їхнього розміщення і температура елемента, що світиться.
Важливо, щоб відтінок освітлення не конфліктував з тональністю обстановки. Так, вибираючи світлодіодні лампи, орієнтуються на маркування, що вказує температуру освітленості в кельвінах (К). Чим вона вища, тим холодніше світло дає лампа.
Навколишнє оточення
Колір фарби або шпалер на стінах сприймається в сукупності з відтінками предметів, що знаходяться поруч. Тут важливий тон підлогового покриття, стелі, меблів, текстилю.
Щоб підібрати колірну гаму кімнати правильно, багато хто використовує візуалізацію, проте ідеально підібраного тону може просто не бути в продажу.
Якщо замовити послуги дизайнера, проблему розв'язати стає легше: професіонал не тільки підбере заміну відтінку із запропонованого в магазинах асортименту, а й простежить, щоб під час оздоблення кольори, текстури та малюнки відповідали проєкту і збігалися один з одним.
Не варто випускати з уваги й оформлення суміжних приміщень. Трапляється, що кімната має ідеальний вигляд, але варто відкрити двері, і сприйняття відтінку стін змінюється. Річ у тім, що колористичні рішення суміжних приміщень конфліктують між собою. При роботі з досвідченим дизайнером таких казусів не трапляється.
Невірна передача кольору
Якщо ви обираєте фарбу в інтернет-магазині або за каталогом, помилка може виникнути через неправильну передачу кольору на моніторі або під час друку видання, тож перш ніж робити замовлення, варто знайти обрану фарбу в офлайн-магазині та оцінити відтінок "наживо".
Неправильне колірування
Матеріал необхідного відтінку може продаватися в готовому вигляді. Можна піти й іншим шляхом: самостійно додати колер до білої основи.
В останньому випадку треба бути дуже уважним, щоб дотриматися необхідного співвідношення об'ємів відтінку і білого тону.
На жаль, і фабричні зразки з різних партій можуть мати неідентичний відтінок. Річ у тім, що тонування на підприємстві проводиться апаратним способом, і якщо калібрування приладу порушено, тон складу буде іншим. Звести ризик до мінімуму дасть змогу купівля достатнього обсягу фарби з однієї партії.
Помилки в прочитанні етикетки
Терміни, що позначають колір, багатьом здаються знайомими. Однак під час маркування складів виробники можуть використовувати звичні слова в дещо іншому значенні, наприклад:
слово grey далеко не завжди "сірий", ним позначають дещо "запилений" тон, який може бути і зеленуватим, і блакитним, і навіть мати коричневий відтінок;
маркування cream означає зовсім не пастельний ніжний тон, а колір, похідний від золотого.
Вибираючи склад, звертайте увагу на пробник, а не на словесний опис.
Відмінності у сприйнятті
Сприйняття кольору суб'єктивне. На нього впливають особливості будови зорового апарату кожної людини. Є й більш загальні тенденції.
Доведено, що чоловіки і жінки бачать колір по-різному. Якщо чоловік не професійний дизайнер, його око не "наметане" належним чином на сприйняття ледь вловимих відтінків.
● З віком здатність розрізняти нюанси кольору також знижується.
Вирушаючи вибирати фарбу, не варто цілком покладатися на думку чоловіка або літнього родича. Можливо, краще буде порадитися з подругою або навіть із донькою-підлітком, якщо, звісно, ви вирішили відмовитися від послуг дизайнера.